Wednesday, November 5, 2008

Do you see a resemblance?

Today Grandy saw the eye doctor.

Well...she only saw him for a little while actually.

Getting the eyes dilated is a once of year party for Grandy. Last year they put 2 drops in my eyes and it took 2 days for the eyes to recover.

Today the nurse was impressed with how quickly my eyes reacted after the first drop, that she spared me the 2nd drop. YAY NURSE LADY!!

When I was done, they gave me some funny looking glasses. Not the big bulky kind, but these looked like 3-D glasses. They were horrible...and Grandy played the part.

I had to go back to my other doctor's office looking like this...


And guess who Grandy was mistaken for?



Huh!! I'm not seein' it myself.

Good thing I shaved my mustache first thing this mornin'!!

See ya tomorrow!!

20 comments:

bonoriau said...

Hello, so how are you? Hope everything will be ok for you.

LadyJava said...

hahhaha.. funny....

err.. why yearly Grandy??

Tricia said...

I'm not seein' it either. Nope, not a bit. Not one tiny little bit. You're much too cute.

Joyce-Anne said...

You much cuter than that other guy. And, I agree you don't look like him either.

Mrs. F said...

OMG, the resemblance is uncanny!

Sorry!

I always opt out of the dilation, since they now have this machine that will take a picture of the inside of your eyeball. It is awesome. I can even drive myself home afterward...

Candy said...

My boss has that same issue with the dilation! The first time he told me he was taking the next day off because he had an eye doctor's appointment and his eyes wouldn't be over the dilation until the next day, I called him a wimp. Well not to his face, but still. I guess maybe I underestimated him.

Travis said...

This reminds me that I have to go to the eye doctor. It's next on the list after the dentist, which I'll finish up with a follow up appointment later this month.

Vixen said...

I don't see any resemblance, the Unabomber dude is waaaaay better looking glasses.

When your eyes are fully focusing again, I tagged you for a trip down memory lane.

Jenn @ Juggling Life said...

I hate that eye dilation thing. Good for you for taking care of it.

wrekehavoc said...

heh, my friend the unibomber! (there's actually a famous poker player who has that as a nickname because he, too, wears this sweatjacket just like you did!)

onthecurb said...

Yeh, good thing you shaved the 'tache. Otherwise, dead ringer. ;-)

The optometrist is the only doctor I don't mind visiting. I even subjected my poor eyes to a zillion rounds of dilations as a control for some glaucoma studies here on campus. (oh, don't pat my back...biyotch was gettin' paid) After the 5th (!!!) trip, they said the back of my eye is the most photographed in eyeball literature. It is HOT!

Momisodes said...

LOL! That is hilarious :)

I hate having my eyes dilated. I'm uber sensitive to the drops as well.

xup said...

Nah - your features are much softer and finer without the chiseled jawline. And your hoodie is cuter.

Michele said...

You're such a hoot! The mustache thing was hilarious! ;-)

*smiles and hugs*
Michele

Suzanne said...

Are you saying that the wrong guy is in jail? :)

I hate the dilation thing, but I have to endure it every year, too. I used to get one drop-now it's two and Ed has to bring me. A a result, we don't get eye exams the same day.

Grandy said...

Bono~ Hi! It will be fine, thanks!

LJ~ Yearly for my diabetes...it's one of the perks.

Tricia~ Thanks lovely lady!!

Mrs. F~ Least your up an dmoveing!!

Candy~ Or maybe he is just a wimp. That could still be the case.

Travis~ So many appointments.

Vixen~ Oh I'm up for a road trip whenever you are.

Grandy said...

Jenn~ THANKS!!

Wreke~ Yeah, but is the hoodie PINK?

Curb~ Oh yeah...narrowly missed that moment with the stache.

Sandy~ Really? They said it was cuz my eyes are so lite, but now I think that's just crap.

XUP~ It was a cuter head, huh?

Michele~ Glad you enjoyed! Thanks for stoppin' by!!!!!

Suzanne~ There are worse things. ;)

mysecondjournal said...

that funky ass eye disease I have..it is having your pupils dialated 24/7

Welcome to my world..so when I go to the eye doc I don't have to be dialated..guess there is always an upside.

songbird's crazy world said...

LOL...I'm used to the drops...

but my 16 year old daughter...took her to the eye doctor (who is also a close family friend), told her to bring her sunglasses for the ride home, she didn't have a clue why....

Grandy said...

MP~ What funky eye disease? Ick! That sucks!!

Songbird~ I bet she figured it out in a heartbeat. ;)